Жан де решке — jean de reszke

Jean de reszke explained

Роли (выбор)

в Мет

Спектакли в Метрополитен-опера, если не указано иное
  • +1891  : Лоэнгрин от Ричарда Вагнера , с Эммой Эймс , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Огюста Vianesi (в Чикаго, главную роль, не выполняется 53 раз, до )
  •  : « Аида » Джузеппе Верди , с Лилли Леманн , музыкальное направление Луи Саар (в Чикаго; роль Радамеса, исполнена 6 раз, последний раз в 1901 г. )
  • 1 891  : Отелло от Верди , с Эммой Албани , музыкальное направление Луи Саар (в Чикаго, главной роли, проводили дважды, второй в 1892 году )
  • +1891  : Faust по Гуно , с Эммой Эймс , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Огюста Vianesi (в Чикаго, главную роль, не выполняется 71 раз, до )
  •  : Гугеноты по Джакомо Мейербера , с Эммой Албани , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Огюста Vianesi (роли Рауля де Nangis, не выполняется 43 раз, до )
  •  : Ромео и Джульетта по Шарля Гуно , с Эммой Эймс , Эдуар де Reszke, музыкальные направления Огюста Vianesi (роль Ромео, не выполняется 47 раз, до 1901 г. )
  •  : L’Africaine от Джакомо Мейербера , с Лилиан Nordica , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Огюста Vianesi (роль Васко де Гама , не выполняется в 11 раз, до )
  •  : «Мейстерзингер фон Нюрнберг » Рихарда Вагнера с Эммой Альбани , музыкальное направление Антон Зайдль (роль Вальтера фон Штольцинга, исполнялась 14 раз, до 1901 г. )
  •  : Le Prophete по Джакомо Мейербера , с Лилли Леман , Эдуар де Reszke, музыкальные направления Огюста Vianesi (роль Жан — де — Leyde , не выполняются 4 раза, до 1899 г. )
  •  : Кармен по Бизе , с Эммой Calve , проведенное Луиджи Mancinelli (роли Хозе, не выполняются 17 раз, до 1897 г. )
  •  : Элейн де Герман Бемберг , с Нелли Мельба , Эдуард де Решке, музыкальная постановка Луиджи Мансинелли (роль Ланселота, 2 спектакля, второе в начале 1895 г. )
  •  : Вертер от Массне , с Эммой Эймс , музыкальное направление Луиджи Mancinelli (главной роли, не проводили 3 раза, до )
  •  : Тристан и Изольда от Рихарда Вагнера , с Лилиан Nordica , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Антон Зайдль (роль Тристана, не выполняется 25 раз, до )
  •  : Манон с Массной , с Sibyl Sanderson , музыкальное направление Энрико Bevignani (роль Де Грие, 6 спектаклей, до февраля )
  •  : Siegfried от Рихарда Вагнера , с Нелли Мельба , Эдуар де Reszke, музыкальное направление Антон Seidl (главной роли, не выполняется 13 раз, до 1901 г. )
  •  : Le Cid по Массне , с Фелией Литвинн , Эдуар де Reszke, музыкальное направлением Луиджи Mancinelli (роль Rodrigue, не выполняется 7 раз, до 1901 г. )
  •  : Götterdämmerung от Рихарда Вагнера , с Лилиан Nordica , Эдуар де Reszke, музыкальное направлением Франца Schalk (ролью Зигфрида, не выполняется 6 раз, до )

В Лондоне

в » Ковент-Гарден » ( Королевский оперный театр ), если не указано иное
  •  : Aida от Джузеппе Верди (роли Радамеса, в Королевском театре Друри — Лейн)
  •  : « Лоэнгрин » Рихарда Вагнера (главная роль); L’Africaine — Джакомо Мейербер (роль Васко да Гамы)
  •  : « Ромео и Джульетта » Шарля Гуно (роль Ромео); Die Meistersinger von Nürnberg — Рихард Вагнер (в роли Вальтера фон Штольцинга)
  •  : Кармен по Бизе (роль Хозе)
  •  : Отелло по Джузеппе Верди (название роли)
  •  : Вертер по Массне (название роли)

в Париже

  •  : Иродиада (опера) по Массне (роли Jean; производство Théâtre-Italien )
  •  : Le Cid по Массне (роль Rodrigue, создание, в Опере-Комик )
  •  : Paillasse de Ruggero Leoncavallo (роль Paillasse; парижская премьера в Парижской опере ) после французской премьеры в Бордо в 1894 году.
  •  : Siegfried по Рихарда Вагнера (название роли, французская премьера на3 января).

другие места

  •  : «Фаворитка » Гаэтано Доницетти (роль баритона Альфонсо XI в «Фениче» в Венеции)
  •  : Роберт ле Дьябл , Джакомо Мейербер (главная роль в Театро Реал в Мадриде)

Выступления в Королевском оперном театре, Ковент-Гарден [ править ]

  • 1888 — Сезон итальянской королевской оперы (15 мая — 21 июля)
    • в роли Васко да Гамы в опере «Африка» (2, дебют в этой роли в Ковент-Гардене 4 июня)
    • в роли Радамеса в » Аиде» (1)
    • в роли Риккардо в балете «Бал-маскарад» (1)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (7, общий доступ)
    • в роли Рауля в опере «Гугеноты» (4)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (6)
  • 1889 — Сезон итальянской королевской оперы (18 мая — 27 июля)
    • в роли Радамеса в » Аиде» (3, общий)
    • в роли Рауля в опере «Гугеноты» (3)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (6, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (4)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (7)
  • 1890 — Сезон итальянской королевской оперы (19 мая — 28 июля)
    • в роли Дона Хосе в » Кармен» (5)
    • в роли Феба в Эсмеральде (3)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (6, общий)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (5, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (4)
    • в роли Жана де Лейдена в балете Le prophète (5)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (5)
  • 1891 — Сезон итальянской королевской оперы (6 апреля — 27 июля)
    • в роли Дона Хосе в » Кармен» (7, общий)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (12, общий доступ)
    • в роли Рауля в опере «Гугеноты» (8, общий доступ)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (9, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (2, общий доступ)
    • в роли Отелло в Отелло (4)
    • в роли Жана де Лейдена в балете Le prophète (3)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (8)
  • 1892 — Сезон Королевской оперы (16 мая — 28 июля)
    • в роли Дона Хосе в » Кармен» (2, общий)
    • в роли Ланселота в Элейн (5)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (5, общий)
    • в роли Жана де Лейдена в балете Le prophète (1)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (3)
  • 1893 — Сезон Королевской оперы (15 мая — 29 июля)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (6, общий)
    • в роли Рауля в опере «Гугеноты» (2)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (6, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (2)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (7, совместно)
  • 1894 — Сезон Королевской оперы (14 мая — 30 июля)
    • в роли Радамеса в » Аиде» (2, общий)
    • в роли Ланселота в Элейн (2)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (7, общий доступ)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (4, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (1)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (7)
    • в роли Вертера в Вертере (1)
  • 1896 — Сезон Королевской оперы (11 мая — 28 июля)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (6)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (5)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (5)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (8)
    • в роли Тристана в опере «Тристан и Изольда» (4)
  • 1897 — Сезон Королевской оперы (10 мая — 28 июля)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (7, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (3)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (6, совместно)
    • в роли Зигфрида в ` ` Зигфриде » (4)
    • в роли Тристана в » Тристане и Изольде» (3)
  • 1898 — Сезон Королевской оперы (9 мая — 16 июля)
    • в роли Зигфрида в Gotterdammerung (3)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (7, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (4)
    • в роли Зигфрида в Зигфриде (3, общий)
    • в роли Тристана в опере «Тристан и Изольда» (4)
  • 1899 — Сезон Королевской оперы (8 мая — 24 июля)
    • в роли Фауста в » Фаусте» (8, общий)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (6, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (2)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (5, совместно)
    • в роли Тристана в опере «Тристан и Изольда» (4)
  • 1900 — Сезон Королевской оперы (14 мая — 30 июля)
    • в роли Лоэнгрина в » Лоэнгрине» (6, общий)
    • в роли Вальтера фон Штольцинга в опере » Мейстерзингер» (2)
    • в роли Ромео в опере «Ромео и Джульетта» (5, совместно)

Sibling singers

Jean de Reszke’s younger brother Édouard de Reszke was also internationally famous as an operatic singer—but in the basso range. Édouard’s operatic debut was in Aida in Paris in April 1876, under Verdi’s baton. His debut was a success and he proceeded to sing with distinction alongside his brother for many years on the London–Paris–New York circuit. Édouard was said to have had an even more impressive voice than the one possessed by his older brother; but music critics considered Jean to have been the more cultured, conscientious and sophisticated artist of the two.

The de Reszke brothers were siblings of the soprano Josephine de Reszke, who gave up a promising operatic career in Paris in 1885 at the request of her aristocratic husband. Édouard, however, continued to sing opera until 1903. After living for a time in London, he went back to Poland where he died in reduced circumstances in 1917. Unlike Jean, Édouard left a few commercial recordings of his voice, made by Columbia Records in New York. Unfortunately, these were made when he was past his prime as a singer. (See the entry for Édouard de Reszke in vocal historian Michael Scott’s The Record of Singing, Volume One, published by Duckworth, London, 1977.)

About Jean de Reszke:

Jean de Reszke (14 January 1850 – 3 April 1925) was a Polish tenor who was a major male opera star of the late 19th century.

Jan Mieczysław Reszke was born into comfortable circumstances in Warsaw, Poland in 1850. Both his parents were Poles; his father was a state official and his mother a capable amateur singer, their house being a recognized musical centre. He sang as a boy in Warsaw’s cathedral and later studied law at the city’s university, but after a few years he abandoned his legal schooling to study at the Warsaw Conservatory with the Italian tenor Francesco Ciaffei, who trained him as a baritone. At age 19, Jean and his father visited Italy. In Venice he attended a performance in which the Italian baritone Antonio Cotogni sang. Cotogni’s singing made such a profound impression on him that the young de Reszke followed him for the next five years wherever he performed—London, St. Petersburg, etc. During that time he was under Cotogni’s tutelage, also as baritone.

In January 1874, he made his debut in Venice as Jan de Reschi (he later changed it to Jean de Reszke), undertaking the baritone part of Alfonso in a production of Donizetti’s La favorite . The following April, he sang for the first time in London, performing at the Theatre Royal, Drury Lane, and a little later in Paris, essaying an array of different baritone roles.

De Reszke displayed limitations as a baritone and he withdrew from the stage to allow for a further period of study, this time with Giovanni Sbriglia in Paris. Under Sbirgilia’s tutelage, his voice gained remarkably in the freedom of its upper register. Accordingly, when he made his first operatic reappearance in 1879 (in Madrid), it was as a tenor, scoring a success in the title-role of Meyerbeer’s Robert le diable. Indeed, the then 29-year-old de Reszke’s immense fame as a singer dates from this moment.

Read more on Wikipedia

Popular videos featuring Jean de Reszke:

Ainsi que la brise légère
(Faust)
Viva il vino spumeggiante
(Cavalleria Rusticana)

De miei bollenti spiriti
(La Traviata)
Dir töne Lob
(Tannhäuser)

Un aura amorosa
(Cosi Fan Tutte)
La fleur que tu m’avais jetee
(Carmen)

Inbrunst im Herzen
(Tannhäuser)

More Arias, Duets and Ensembles performed by Jean de Reszke

16 Results
Page 1 of 1

Nr.

1Celeste Aida Popularity:

Opera: AidaComposer: VerdiAct: 1.03-2

Type: ariaVoice: tenorLanguage: Italian

Roles: Radames

2La fleur que tu m’avais jetee (Flower Song) Popularity:

Opera: CarmenComposer: BizetAct: 2.09

Type: ariaVoice: tenorLanguage: French

Roles: José/Carmen

3M’appari, tutt’amor Popularity:

Opera: MarthaComposer: FlotowAct:

Type: ariaVoice: tenorLanguage: German

Roles:

4Rachel quand du Seigneur Popularity:

Opera: Juive, LaComposer: HalevyAct: 4

Type: ariaVoice: tenorLanguage: French

Roles: Eléazar

5Ah! fuyez douce image Popularity:

Opera: ManonComposer: MassenetAct: 3.24

Type: ariaVoice: tenorLanguage: French

Roles: Chevalier

6E il sol dell’anima Popularity:

Opera: RigolettoComposer: VerdiAct: 2.06-3

Type: duetVoice: T SLanguage: Italian

Roles: Duke/Gilda

7Viva il vino spumeggiante Popularity:

Opera: Cavalleria RusticanaComposer: MascagniAct: 1.19-2

Type: aria,choirVoice: tenorLanguage: Italian

Roles: Turiddu/Lola

8Deserto sulla terra Popularity:

Opera: Trovatore, IlComposer: VerdiAct: 1.12

Type: ariaVoice: tenorLanguage: Italian

Roles: Manrico

9Nun sei bedankt mein lieber Schwan Popularity:

Opera: LohengrinComposer: WagnerAct: 1

Type: ariaVoice: tenorLanguage: German

Roles: Lohengrin

10Ainsi que la brise légère Popularity:

Opera: FaustComposer: GounodAct: 2.09

Type: recitativeVoice: B-Br T Mz/SLanguage: French

Roles: Méphistophélès/Faust/Siébel

11Siegmund heiss ich Popularity:

Opera: Walküre, DieComposer: WagnerAct: 1.11

Type: ariaVoice: tenorLanguage: German

Roles: Siegmund

12O nuit d’amour Popularity:

Opera: FaustComposer: GounodAct: 3.10-3

Type: duetVoice: T SLanguage: French

Roles: Faust/Marguerite

13Nothung nothung neidliches Schwert Popularity:

Opera: SiegfriedComposer: WagnerAct: 1

Type: ariaVoice: tenorLanguage: German

Roles: Siegfried

14Adieu Mignon Popularity:

Opera: MignonComposer: ThomasAct: 2.01

Type: ariaVoice: tenorLanguage: French

Roles: Wilhelm

15Brunnhilde heilige Braut Popularity:

Opera: GötterdammerungComposer: WagnerAct:

Type: ariaVoice: tenorLanguage: German

Roles: Siegfried

16Hoho Schmiede mein Hammer Popularity:

Opera: SiegfriedComposer: WagnerAct:

Type: Voice: tenorLanguage: German

Roles:

16 Results
Page 1 of 1

Ранние годы [ править ]

Ян Мечислав Решке родился в 1850 году в Варшаве ( Конгресс Польша). Оба его родителя были поляками; его отец был государственным служащим, а мать способной певицей-любителем, их дом был признанным музыкальным центром. В детстве Решке пел в Варшавском соборе, а затем изучал право в городском университете , но через несколько лет он бросил юридическое образование, чтобы учиться в Варшавской консерватории у итальянского тенора Франческо Чиаффеи, который обучал его баритону. Когда ему было 19 лет, Решке и его отец посетили Италию. В Венеции он посетил спектакль, в котором итальянский баритон Антонио Котоньипел. Пение Котоньи произвело на него такое глубокое впечатление, что молодой Решке следовал за ним следующие пять лет, где бы он ни выступал, в том числе в Лондоне и Санкт-Петербурге. В то время он был под опекой Котоньи, также как баритон.

Решке от шпиона на ярмарке тщеславия , август 1891 г.

В январе 1874 года Решке дебютировал в Венеции в партии Яна де Реши, позже изменив написание на Решке, взяв на себя баритоновую партию Альфонсо в постановке « Фаворит» Доницетти . В апреле следующего года он впервые спел в Лондоне, выступая в Королевском театре на Друри-Лейн , а чуть позже в Париже, исполнив множество различных баритоновых ролей.

Решке проявил ограниченность как баритон и ушел со сцены, чтобы дать возможность продолжить обучение, на этот раз с Джованни Сбриглиа в Париже. Под опекой Sbirgilia его голос заметно вырос в свободе верхнего регистра. Соответственно, когда он сделал свое первое оперное новое появление в 1879 году в Мадриде , он был как тенор, забив успех в заглавной роли Мейербера «S Роберт Ле сНаЫе . Действительно, с этого момента началась огромная слава тогдашнего 29-летнего Решке как певца.

Решке в роли Ромео Гуно

Personal life and health

Throughout his career, Reszke was subject to bouts of flu and painful and anxiety-producing bronchial infections. While in the United States in his later years, Reszke had an operation to remove a growth from his vocal chords. His health problems affected his performances. Beginning in 1902 or 1904, he no longer performed on the stage and split his time breeding racehorses in Poland and teaching singing.

He had the Villa Vergenere in Nice, a house in Paris, and in Poland, a manor house in Skrzydlów. In Poland, the Reszke’s had large estates of 10,000 acres with 400 workers who lived there. His wife Maria preferred to live in Paris, where Reszke operated a singing school after his retirement. He last lived at Skrzydlów‎ in 1913 and did not leave France after his son’s death.

Reszke died on 3 April 1925 at his villa in Nice, having contracted bronchial influenza which brought on heart disease. He was aged 75. He left his estates in Poland to his sisters Emilia and Josephine, as well as Édouard’s daughters.

Oscar Seagle, the American baritone who studied under and then taught with Reszke said of his passing:

De Reszke cigarettes

Reszke enjoyed smoking cigars, but found that doing so affected his singing. He tried a number of cigarettes, but found that they were problematic too. Jacob Millhoff, a Russian cigarette manufacturer and fan who settled in London, developed a tobacco that would not damage his voice. Out of gratitude, Reszke allowed for them to be marketed under his name.

Rôles (sélection)

Productions jouées à la Metropolitan Opera House, sauf mention contraire

  • 1891 : Lohengrin de Richard Wagner, avec Emma Eames (en), Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (à Chicago ; rôle-titre, interprété 53 fois, jusqu’en 1901)
  • 1891 : Aida de Giuseppe Verdi, avec Lilli Lehmann, direction musicale Louis Saar (à Chicago ; rôle de Radamès, interprété 6 fois, la dernière en 1901)
  • 1891 : Otello de Giuseppe Verdi, avec Emma Albani, direction musicale Louis Saar (à Chicago ; rôle-titre, interprété 2 fois, la seconde en 1892)
  • 1891 : Faust de Charles Gounod, avec Emma Eames (en), Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (à Chicago ; rôle-titre, interprété 71 fois, jusqu’en 1901)
  • 1891 : Les Huguenots de Giacomo Meyerbeer, avec Emma Albani, Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (rôle de Raoul de Nangis, interprété 43 fois, jusqu’en 1901)
  • 1891 : Roméo et Juliette de Charles Gounod, avec Emma Eames (en), Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (rôle de Roméo, interprété 47 fois, jusqu’en 1901)
  • 1892 : L’Africaine de Giacomo Meyerbeer, avec Lillian Nordica, Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (rôle de Vasco de Gama, interprété 11 fois, jusqu’en 1901)
  • 1892 : Die Meistersinger von Nürnberg de Richard Wagner, avec Emma Albani, direction musicale Anton Seidl (rôle de Walther von Stolzing, interprété 14 fois, jusqu’en 1901)
  • 1892 : Le Prophète de Giacomo Meyerbeer, avec Lilli Lehmann, Édouard de Reszke, direction musicale Auguste Vianesi (rôle de Jean de Leyde, interprété 4 fois, jusqu’en 1899)
  • 1893 : Carmen de Georges Bizet, avec Emma Calvé, direction Luigi Mancinelli (rôle de Don José, interprété 17 fois, jusqu’en 1897)
  • 1894 : Elaine de Herman Bemberg, avec Nellie Melba, Édouard de Reszke, direction musicale Luigi Mancinelli (rôle de Lancelot, 2 représentations, la seconde début 1895)
  • 1894 : Werther de Jules Massenet, avec Emma Eames (en), direction musicale Luigi Mancinelli (rôle-titre, interprété 3 fois, jusqu’en 1897)
  • 1895 : Tristan und Isolde de Richard Wagner, avec Lillian Nordica, Édouard de Reszke, direction musicale Anton Seidl (rôle de Tristan, interprété 25 fois, jusqu’en 1901)
  • 1895 : Manon de Jules Massenet, avec Sibyl Sanderson, direction musicale Enrico Bevignani (rôle de Des Grieux, 6 représentations, jusqu’en février 1896)
  • 1896 : Siegfried de Richard Wagner, avec Nellie Melba, Édouard de Reszke, direction musicale Anton Seidl (rôle-titre, interprété 13 fois, jusqu’en 1901)
  • 1897 : Le Cid de Jules Massenet, avec Felia Litvinne, Édouard de Reszke, direction musicale Luigi Mancinelli (rôle de Rodrigue, interprété 7 fois, jusqu’en 1901)
  • 1899 : Götterdämmerung de Richard Wagner, avec Lillian Nordica, Édouard de Reszke, direction musicale Franz Schalk (rôle de Siegfried, interprété 6 fois, jusqu’en 1901)

au «Covent Garden» (Royal Opera House), sauf mention contraire

  • 1887 : Aida de Giuseppe Verdi (rôle de Radamès, au Théâtre Royal de Drury Lane)
  • 1888 : Lohengrin de Richard Wagner (rôle-titre) ; L’Africaine de Giacomo Meyerbeer (rôle de Vasco de Gama)
  • 1889 : Roméo et Juliette de Charles Gounod (rôle de Roméo) ; Die Meistersinger von Nürnberg de Richard Wagner (rôle de Walther von Stolzing)
  • 1890 : Carmen de Georges Bizet (rôle de Don José)
  • 1891 : Otello de Giuseppe Verdi (rôle-titre)
  • 1894 : Werther de Jules Massenet (rôle-titre)
  • 1884 : Hérodiade (opéra) de Jules Massenet (rôle de Jean ; production du Théâtre-Italien)
  • 1885 : Le Cid de Jules Massenet (rôle de Rodrigue ; création, à l’Opéra-Comique)
  • 1902 : Paillasse de Ruggero Leoncavallo (rôle de Paillasse ; création parisienne à l’Opéra de Paris) après la création française à Bordeaux en 1894
  • 1874 : La Favorite de Gaetano Donizetti (rôle d’Alphonse XI, comme baryton, à la Fenice de Venise)
  • 1879 : Robert le Diable de Giacomo Meyerbeer (rôle-titre, au Teatro Real de Madrid)

Notes and References

  1. Book: Potter, John . https://books.google.com/books?id=Sm5WqssW3TAC&dq=%2522Jean+de+Reszke%2522&pg=PT80 . Tenor: History of a Voice . Jean de Reszke . 2009-06-02 . Yale University Press . 978-0-300-16002-4 . en.
  2. Book: https://books.google.com/books?id=O88NHIE2YhYC&pg=PA1958 . The Lincoln Library of Essential Information . 1924 . Frontier . Jean de Reszke . 1958 . en.
  3. Review in The World, 22 July 1891, reproduced in Laurence, D. (ed), Shaw’s Music (The Bodley Head, 1981, vol. 2)
  4. List of appearances after the Royal Opera House database.

Except where otherwise indicated, Everything.Explained.Today is Copyright 2009-2022, A B Cryer, All Rights Reserved. Cookie policy.

Early years

Jan Mieczysław Reszke was born into comfortable circumstances in Warsaw, Poland in 1850. Both his parents were Poles; his father was a state official and his mother a capable amateur singer, their house being a recognized musical centre. He sang as a boy in Warsaw’s cathedral and later studied law at the city’s university; but after a few years he abandoned his legal training and went to Milan in Italy to study voice. The most acclaimed of the pedagogues consulted by the young de Reszke was Antonio Cotogni, an eminent baritone who was a favorite of Giuseppe Verdi’s.

In January 1874, he made his debut in Venice as Jan de Reschi (he later changed it to Jean de Reszke), undertaking the baritone part of Alfonso in a production of Donizetti’s La favorite . The following April, he sang for the first time in London, performing at the Theatre Royal, Drury Lane, and a little later in Paris, essaying an array of different baritone roles.

De Reszke displayed limitations as a baritone and he withdrew from the stage to allow for a further period of study, this time with Giovanni Sbriglia in Paris. Under Sbirgilia’s tutelage, his voice gained remarkably in the freedom of its upper register. Accordingly, when he made his first operatic reappearance in 1879 (in Madrid), it was as a tenor, scoring a success in the title-role of Meyerbeer’s Robert le diable. Indeed, the then 29-year-old de Reszke’s immense fame as a singer dates from this moment.

File:Jan Reszke.jpg
Jean de Reszke as Gounod’s Romeo

Jean de Reszke’s appearances at the Royal Opera House, Covent Garden

  • 1888 – Royal Italian Opera Season (15 May – 21 July)
    • as Vasco da Gama in L’Africaine (2, debut at Covent Garden in this role on 4 June)
    • as Radames in Aida (1)
    • as Riccardo in Un ballo in maschera (1)
    • as Faust in Faust (7, shared)
    • as Raoul in Les Huguenots (4)
    • as Lohengrin in Lohengrin (6)
  • 1889 – Royal Italian Opera Season (18 May – 27 July)
    • as Radames in Aida (3, shared)
    • as Raoul in Les Huguenots (3)
    • as Lohengrin in Lohengrin (6, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (4)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (7)
  • 1890 – Royal Italian Opera Season (19 May – 28 July)
    • as Don Josè in Carmen (5)
    • as Phoebus in Esmeralda (3)
    • as Faust in Faust (6, shared)
    • as Lohengrin in Lohengrin (5, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (4)
    • as Jean de Leyden in Le prophète (5)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (5)
  • 1891 – Royal Italian Opera Season (6 April – 27 July)
    • as Don Josè in Carmen (7, shared)
    • as Faust in Faust (12, shared)
    • as Raoul in Les Huguenots (8, shared)
    • as Lohengrin in Lohengrin (9, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (2, shared)
    • as Otello in Otello (4)
    • as Jean de Leyden in Le prophète (3)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (8)
  • 1892 – Royal Opera Season (16 May – 28 July)
    • as Don Josè in Carmen (2, shared)
    • as Lancelot in Elaine (5)
    • as Lohengrin in Lohengrin (5, shared)
    • as Jean de Leyden in Le prophète (1)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (3)
  • 1893 – Royal Opera Season (15 May – 29 July)
    • as Faust in Faust (6, shared)
    • as Raoul in Les Huguenots (2)
    • as Lohengrin in Lohengrin (6, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (2)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (7, shared)
  • 1894 – Royal Opera Season (14 May – 30 July)
    • as Radames in Aida (2, shared)
    • as Lancelot in Elaine (2)
    • as Faust in Faust (7, shared)
    • as Lohengrin in Lohengrin (4, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (1)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (7)
    • as Werther in Werther (1)
  • 1896 – Royal Opera Season (11 May – 28 July)
    • as Faust in Faust (6)
    • as Lohengrin in Lohengrin (5)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (5)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (8)
    • as Tristan in Tristan und Isolde (4)
  • 1897 – Royal Opera Season (10 May – 28 July)
    • as Lohengrin in Lohengrin (7, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (3)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (6, shared)
    • as Siegfried in Siegfried (4)
    • as Tristan in Tristan und Isolde (3)
  • 1898 – Royal Opera Season (9 May – 16 July)
    • as Siegfried in Gotterdammerung (3)
    • as Lohengrin in Lohengrin (7, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (4)
    • as Siegfried in Siegfried (3, shared)
    • as Tristan in Tristan und Isolde (4)
  • 1899 – Royal Opera Season (8 May – 24 July)
    • as Faust in Faust (8, shared)
    • as Lohengrin in Lohengrin (6, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (2)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (5, shared)
    • as Tristan in Tristan und Isolde (4)
  • 1900 – Royal Opera Season (14 May – 30 July)
    • as Lohengrin in Lohengrin (6, shared)
    • as Walther von Stolzing in Die Meistersinger (2)
    • as Romeo in Roméo et Juliette (5, shared)
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Шесть струн
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: